❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

If I Were You — Hoobastank

Hoobastank的歌听得最早的就是这首了←其实就是无聊的时候想搜搜看有没有叫这名的歌(艸)

You seem to find the dark when everything is bright

你似乎总是喜欢在一片光明中寻觅黑暗

You look for all that's wrong instead of all that's right

你非要用自己所有的差错来掩盖一切的美好

Does it feel good to you to rain on my parade

难道非要痛苦才会让你感觉好些吗

You never say a word unless it's to complain

除非抱怨,否则你不发一言

It's driving me insane

这让我快发狂崩溃

If I were you

如果我是你

Holding the world right in my hands

我会把这世界牢牢抓在手中

The first thing I'd do

首先要做的

Is thank the stars for all that I have

就是去感谢那些我曾拥有的浮光

If I were you

如果我是你

Look at what's around you now

看看现在你的身边

More than you ever dreamed

你已得到比你梦寐以求的还要多

Have you forgotten how just hard it used to be

难道你已忘了你曾为得到它们付出的所有努力吗

So what's it going to take for you to realize

如何才能让你意识到

That all could go away in one blink of an eye

所有美好都可能转瞬即逝

It happens all the time

这种事每天都会发生

If I were you

如果我是你

Holding the world right in my hands

世界尽在手中

The first thing I'd do  

首先要做的

Is thank the stars above

就是去感谢那天上的繁星

Tell the world I love that I do

然后向世界宣告为自己的所作所为骄傲

If I were you

如果我是你

So what's it going to take for you to realize

如何才能让你意识到

It all could go away in one blink of an eye

所有美好都可能转瞬即逝

It happens all the time

这种事每天都会发生

If I were you

如果我是你

Holding the world right in my hands

我会让余下的人生更精彩

The first thing I'd do  

首先要做的

Is thank the stars above

就是去感谢那天上的繁星

For the world I love

为了我热爱的这个世界

Take a breath and enjoy the view

吸口气,然后痛快无憾地过自己的生活吧

Live the life that I wanna do

精彩地裹着想要的生活

If I were you

如果我是你

评论