❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

A place nearby — Lene Marlin


只是有点怀念而已,嘛,说不定哪天我就来个童年怀旧系列呢【摊手


I entered the room

走进房间

Sat by your bed all through the night

整夜默默坐在你的床边

I watched your daily fight

回望你曾有的坚强

I hardly knew

我几乎不知道

The pain was almost more than I could bear

你所承受的伤痛,是我所不能忍受的

And still I hear

如今我依然能听到

Your last words to me

你最后对我说的那些话

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So I won't be so far away

并非远在天边

And if you try and look for me

你若要来找我

Maybe you'll find me someday

也许某一天我们就会遇见

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So there's no need to say goodbye

所以无需道别

I wanna ask you not to cry

请别为我哭泣

I'll always be by your side

我会永远守候在你身边

You just faded away

你已渐渐远行

You spread your wings you had flown

展开羽翼飞向天际

Away to something unknow

飞向那冥冥苍穹

Wish I could bring you back

真希望将你找回

You're always on my mind

一直思念着你

About to tear myself apart

你的离去让我心碎不已

You have your special place in my heart

心中那个特别的角落为你而留

Always

一直都是

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So I won't be so far away

并非远在天边

And if you try and look for me

你若要来找我

Maybe you'll find me someday

也许某一天我们就会遇见

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So there's no need to say goodbye

所以无需道别

I wanna ask you not to cry

请别为我哭泣

I'll always be by your side

我会永远守候在你身边

And even when I go to sleep

即使是睡梦中

I still can hear your voice

我仍然能听到你的声音

And those words

你的那些话

I never will forget

我永远不会忘记

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So I won't be so far away

并非远在天边

And if you try and look for me

你若要来找我

Maybe you'll find me someday

也许某一天我们就会遇见

Heaven is a place nearby

天堂并不遥远

So there's no need to say goodbye

所以无需道别

I wanna ask you not to cry

请别为我哭泣

I'll always be by your side

我会永远守候在你身边

评论