❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

Better Than I Know Myself — Adam Lambert

看到了一个强悍的解释 —— Dark Side是暗黑帝王攻。寂寞难耐在家许久,痛苦不堪,借酒消愁;Light Side是文艺青年受,没事写作打坐静心。突然,他们发现了对方!Dark Side一见倾心,喝着酒打量着他,而Light Side对他很是好奇。当受在喝茶时,攻想方设法去吸引其注意,却遭到冷遇,帝王攻心情很是不爽,开始砸东西,而文艺受只是默默地收拾家里。当遭到白眼后,帝王攻更是心情不振,文艺受看他很不开心,变给了个石榴给他,但是帝王攻却愤怒地撕碎了它... 当帝王攻抚火沉思时,文艺受躺在床上悄悄地注视着他,露出了一抹微笑。文艺受把他的棋盘推向他时,帝王攻却把打火机扔向了浸满酒的地毯,顿时地毯和倒在地上的椅子燃起一片大火。浓烟顺着通风管到了文艺受的家里,顿时屋内含氧量剧减,最后文艺受经不起浓烟的侵害晕了过去;而这时,暗黑帝王攻邪恶的目的达到了,他踹开隔离他们俩的玻璃,伸出了肮脏的、邪恶的魔爪... N年后,他们的儿子长大了,继承了两人美到令人窒息的脸庞和沁人心脾的眼眸...

看了MV后我的唯一感想就是 —— 尼玛这分明就是一攻和一受最后还合体了的故事啊=口=

我真的不是故意想歪的嘤嘤嘤TVT

【福花】better than i knowmyself

[锤基]Better than I know myself

 

Cold as ice

冷若冰霜 

And more bitter than a December winter night

犹如痛苦难耐的冬季长夜

That's how I treated you

就像我曾经对你的那样

And I know that I

我也清楚自己

I sometimes tend to loose my temper

有时会控制不住自己的脾气

And I cross the line

甚至做得太过火,触犯你的底线

Yeah that's the truth

这就是事实

I know it gets hard sometimes

我知道有时想做回自我真的很难

But I could never leave you aside

但我从未因此离开你身边

No matter what I say

无论我说了什么

Cause if I wanted to go

因为如果我想要走

I would've gone by now

早就离你远去远走高飞了

But I really need you near me

但我是真的需要你在我身边

To keep my mind off the edge

帮助我摆脱精神崩溃的边缘

If I wanted to leave

如果我想要离开

I would've left by now

现在早就不见踪影了

But you're the only one that knows me

但你是唯一真正懂我的人

Better than I know myself

懂我更甚于我自己的人 

All along

一直以来

I tried to pretend it didn't matter

我试图假装我对你毫不在意

If I was alone

但一旦我独自一人

Deep down I know

我了然于心

If you were gone

如果你不在我身边

For even a day

哪怕只有一天

I wouldn't know which way to turn

我一定会无所适从

Cause I'm lost without you

因为没有了你,一切枉然

I know it gets hard sometimes

我知道有时想做回自我真的很难

But I could never leave you aside

但我从未因此离开你身边

No matter what I say

无论我说了什么

I know it gets hard sometimes

我知道有时想做回自我真的很难

But I could never leave you aside

但我从未因此离开你身边

No matter what I say

无论我说了什么

Cause if I wanted to go

因为如果我想要走

I would've gone by now

早就离你远去远走高飞了

But I really need you near me

但我是真的需要你在我身边

To keep my mind off the edge

帮助我摆脱精神崩溃的边缘

If I wanted to leave

如果我想要离开

I would've left by now

现在早就不见踪影了

But you're the only one that knows me

但你是唯一真正懂我的人

Better than I know myself

懂我更甚于我自己的人 

I get kind of dark

我心如死灰

Let it go too far

我已犯了太多不可弥补的错误

I can be obnoxious at times

我有时可以变得惹人厌

But try and see my heart

但求你再看一眼我和我的诚心

Cause I need you now

因为我现在需要你

So don't let me down

所以不要让我失望

You are the only thing in this world

你是我在这世上的另一面

I would die without

没有你就没有我

Cause if I wanted to go

因为如果我想要走

I would've gone by now

早就离你远去远走高飞了

But I really need you near me

但我是真的需要你在我身边

To keep my mind off the edge

帮助我摆脱精神崩溃的边缘

If I wanted to leave

如果我想要离开

I would've left by now

现在早就不见踪影了

But you're the only one that knows me

但你是唯一真正懂我的人

Better than I know myself

懂我更甚于我自己的人

Cause if I wanted to go

因为如果我想要走

I would've gone by now

早就离你远去远走高飞了

But I really need you near me

但我是真的需要你在我身边

To keep my mind off the edge

帮助我摆脱精神崩溃的边缘

If I wanted to leave

如果我想要离开

I would've left by now

现在早就不见踪影了

But you're the only one that knows me

但你是唯一真正懂我的人

Better than I know myself

懂我更甚于我自己的人

评论
热度(2)