❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

Like a rose on the grave of love — Xandria

估计很多人都听过那首Eversleeping,因为实在是太出名了,于是这首也给我留下了深刻印象

 

Come like the dusk
黄昏降临吧
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
You are my lust
你是我的追求
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
I curse the day I first saw you
我从见到你的第一天开始诅咒你
Like a rose that is born to bloom
像玫瑰一样,从出生到盛开都是被诅咒的
Don't look at me the way you do
不要用这样的眼光看我
Like the roses, they fear the gloom
像玫瑰一样,他们害怕黑暗
Your thorns, they kissed my blood
你对我的感情如同玫瑰的荆棘,吸嗜着我的血
Your beauty heals, your beauty kills
你完美的美丽,你迷人的美丽
And who would know better than I do?
还有谁比我更加清楚?
Pretend you love me!
别假装你爱我
Come like the dusk
黄昏降临吧
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
You are my lust
你是我的追求
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
Indeed, reality seems far
事实无法预言
When a rose is in love with you
当对你的爱越加强烈
Slaves of our hearts, that's what we are
我们便陷得更深,这就是我们
We loved and died where roses grew
我们的爱与死亡好比玫瑰的生长
They watched us silently
他们默默地看着我们
A rose is free, a rose is wild
玫瑰是自由的,玫瑰是野性的
And who would know better than I do?
还有谁比我更加清楚?
Roses are not made for love
玫瑰不是为了爱情创造的
Come like the dusk
黄昏降临吧
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
You are my lust
你是我的追求
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
Come like the dusk
黄昏降临吧
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情
You are my lust
你是我的追求
Like a rose on the grave of love
那昙花一现的爱情

评论