❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

Shoreline — Deas Vail

这首歌的钢琴前奏美死了,但找不到好的翻译啊,于是又只能自己硬着头皮上了,翻得好痛苦嘤~

戴着耳机听好爽,网上那些翻译器翻的超讨厌,既然这么没诚意就干脆别发上去啊,浪费时间=皿=

我就像海岸线需要海那样需要你的陪伴,但海与海岸线的相遇只能激起一片浪潮,当我们之间只剩

争吵,所有甜蜜过往都烟消云散 —— 最近爱上文艺范了啊哈哈【叉腰笑

 

So you say I'm better off here

你说我最好还是离开
As dry as the shoreline in an ocean of fear
语气冰冷,如同恐惧深洋的海岸线一般

And so you say that I can't be alive
但如果我真的这么做了我会生不如死

Until there is nothing when we're meeting eyes again
直到一切都已荒芜,我又一次遇见了你

And day by day I wander these halls
日子一天天过去,我一次又一次地徘徊在这些大厅里

And you're casting a shadow onto every wall
而你的身影映在每堵墙上

And all the way you ring in my ear
我一直都能听到你的声音,仿佛就在耳旁

From the moment I knew you were leaving me here
从我得知你要离开我那时就开始这样了

You were leaving me here×3
你在这里离开了我×3
This give and take, this waiting on time
曾经的那些迁就容忍,曾经的那些等待

It's this twisted up memory that I can't unwind
我无法放开那些早已开始扭曲的回忆

These fragile words that fall from my mouth
我只能无力地吐出那些破碎的言语

And I'm crumbling and crowded, but I've figured you out
失去你的痛苦充斥于我体内,令我日渐崩溃,但我已经看清你了

I've figured you out×3
我算是看透你了×3
The shoreline calls the sea 
如同海岸线急切呼唤海的陪伴那般,我也需要你在我身边

For simple words and company

只为了你的只言片语和偶尔的陪伴

But words go on and on
但再多的甜言蜜语也总有说完的一天

Till they collide and all is gone

当海匆忙赶到海岸线那里,激起一片浪潮,就像我们之间的冲突争吵一般,所有过往都烟消云散

I dive into the deep, into the sea inside of me
我潜入内心深处的心海

To find another song

只为了找到另一首爱歌
To find a place where I belong
以及自己最终的归宿

The shoreline calls the sea 
如同海岸线急切呼唤海的陪伴那般,我也需要你在我身边

For simple words and company

只为了你的只言片语和偶尔的陪伴

But words go on and on
但再多的甜言蜜语也总有说完的一天

Till they collide and all is gone

当海匆忙赶到海岸线那里,激起一片浪潮,就像我们之间的冲突争吵一般,所有过往都烟消云散

I dive into the deep, into the sea inside of me
我潜入内心深处的心海

To find another song

只为了找到另一首爱歌
To find a place where I belong
以及自己最终的归宿

I dive into the deep, into the sea inside of me
我潜入内心深处的心海

To find another song

只为了找到另一首爱歌
To find a place where I belong
以及自己最终的归宿

评论