❉ My immortal soul, keep your vow despite the lonely night and the day on fire.

❉ 我永恒的灵魂,注视着你的心,纵使黑夜孤寂,白昼如焚。

So Close, So Far — Hoobastank

Hoobastank的歌中最爱的一首,当初看小说时发现酷狗没歌词,于是就边看边听歌词,听了大半后手贱上网一搜,尼玛明明有啊OTL

于是还是本人出品的渣翻一枚TVT

DA画手alessiapelonzi作品,当初一看到这张我就想起了这首歌

 

I wake up all alone, somewhere unfamiliar

我孤单一人醒来,有些地方不太对劲

Been gone so many days, I'm losing count

我都数不清已经过去多少天了

When I think of home, I see your face

但每当我想起关于“家”这个定义,眼前总会浮现出你的脸

I know I have to wait

于是我知道我还得继续等下去

So close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be there with you

我该怎么做,才能与你并肩而立

So close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be back with you

我该怎么做,才能回到你身边

I miss hearing your laughter

我怀念你的笑声

And all the little things

过去的一点一滴从未淡忘

Forgotten what it's like to hold you

但我都快要忘记拥你在怀的感觉了

Cause where I am right now so unforgiving

因为我现在所在的地方是不可原谅的

It's numbing everything

没有你在身边,周围的一切都如此的乏味

So close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be there with you

我该怎么做,才能与你并肩而立

So close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be back with you

我该怎么做,才能回到你身边

So promise

所以答应我吧

No matter how long it takes for me to get back to you

因为不管过去多久我都会回到你身边

You'll wait for me

而你会在原地等着我

I promise

而我也会答应你

No matter how far away I go I'll come back for you

为了你,不管去了多远我都会回到你身边

Just wait and see

只能呆呆等待,环视四周

I miss being at home

我怀念跟你在家中的日子

I miss your face

我思你若狂

Don't think I can wait

我快要等不下去了

We're so close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be there with you

我该怎么做,才能与你并肩而立

So close, yet so far

我们近在咫尺,却又遥不可及

It's tearing me apart

这令我心碎

What I would do to be back with you

我该怎么做,才能回到你身边

I promise

我发誓

It's tearing me apart

这真的令我心碎

No matter how far away I go

所以不管我去了多远

I'll come back for you

我都一定会回到你身边

I promise

我发誓

It's tearing me apart

这真的令我心碎

What I would do

我该怎么做

What I would do

该怎么做

What I would do to be there with you

我该怎么做,才能与你并肩同行

评论